Au trecut peste 40 de ani de cand primul model Dacia a vazut lumina zilei,iesind pe portile uzinei de la Mioveni. Primul model a fost lansat pe 20 August 1968,sub numele de DACIA 1100 (referitor la capacitatea cilindrica a masinii) fiind de fapt un Renault 8,asamblat si vopsit in fabrica din Romania,la Mioveni!
Singurele modificari aduse modelului de baza erau sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si logo-ul DACIA 1100 asamblate in partea din fata,intre faruri....Intre anii 1968 si 1971,au fost asamblate 37.500 de unitati Dacia 1100,dar si o serie limitata de 150 de unitati din gama 1100 S,destinata curselor si ministerelor!
Pastrand preferinta pentru luna August,la un an dupa ce primul model a fost un real succes pentru producator,fabrica de la Mioveni,revine pe piata cu un nou model DACIA 1300 la 23 August 1969. Acesta a fost distribuit pe pietele internationale.Dacia 1300 a fost fabricata pana in 1978,cand licenta de pe Renault 12,pe care se baza modelul,a expirat...Noul model 1300 a fost prezentat in Bucuresti,fiind o versiune restilizata cu o noua grila frontala,bari de protectie diferite,o plansa de bord redesenata si un nou volan...astfel acest model evoluand ca desing...
Urmatorul model se numeste DACIA 1310LI,cu motor de 1.4 l cu injectie monopunct de la Bosch,dispunand de 65 CP si atingand o viteza maxima de 143km/h. Dacia 1300a devenit simbolul producatorului de automobile,ultimul model comercialiandu-se ani de-a randul...
Primul si singurul model Dacia produs in intregime in Romania, Nova, a fost lansat in 1995, dupa zece ani de dezvoltare. A doua sa versiune, SupeRNova, a beneficiat de imbunatatiri majore, prin implementarea sistemelor de injectie produse de Bosch si o redesenare a bordului.
Dupa o relatie de peste 30 de ani, Renault face pasul major, cumparand producatorul roman. Apare modelul Solenza, care s-a fabricat intre 2003 si 2005, timp in care s-au vandut aproximativ 80.000 de unitati.
Renault opreste productia modelelor derivate din 1310 la jumatatea anului 2004 si incepe retehnologizarea fabricii, in vederea producerii noului model, Logan, dupa o perioada de dezvoltare de cinci ani.
Primele masini Dacia Logan sunt livrate in septembrie 2004, comenzile depasind volumul de unitati prevazut pentru a fi produs in ultimele patru luni din an.
Penultimul model al companiei, Dacia Sandero, a fost lansata la Salonul Auto de la Geneva, in iunie 2008, iar, pana in noimbrie, se fabricasera deja 50.000 de exemplare.
Dupa o relatie de peste 30 de ani, Renault face pasul major, cumparand producatorul roman. Apare modelul Solenza, care s-a fabricat intre 2003 si 2005, timp in care s-au vandut aproximativ 80.000 de unitati.
Renault opreste productia modelelor derivate din 1310 la jumatatea anului 2004 si incepe retehnologizarea fabricii, in vederea producerii noului model, Logan, dupa o perioada de dezvoltare de cinci ani.
Primele masini Dacia Logan sunt livrate in septembrie 2004, comenzile depasind volumul de unitati prevazut pentru a fi produs in ultimele patru luni din an.
Penultimul model al companiei, Dacia Sandero, a fost lansata la Salonul Auto de la Geneva, in iunie 2008, iar, pana in noimbrie, se fabricasera deja 50.000 de exemplare.
Ultimul model Dacia Duster a fost conceput pentru un rulaj mixt pe toate tipurile de sosele si drumuri. Astfel, Duster va fi disponibil în toate tarile de comercializare în versiunea 4X2 – pentru clienti care doresc un vehicul cu garda mare la sol, cu o pozitie de conducere înalta la volan, dar care nu au o nevoie reala de patru roti motrice în utilizarea cotidiana – si în versiunea 4X4 pentru o utilizare mai larga.
Baza rulanta ranforsata a modelului Dacia Duster este adaptata pentru o utilizare atât în afara drumurilor amenajate cât si pentru o utilizare off-road datorita unei garzi la sol înalte (de peste 200 mm) si a unor unghiuri de trecere importante (30° pentru unghiul de atac si de peste 35° pentru unghiul de degajare).
Dacia Duster are o greutate limitata la 1 180 kg în versiunea 4×2 si la 1 280 kg în versiunea 4×4. Datorita unei comenzi unice si intuitive (de provenienta Nissan) situata în habitaclu, la baza consolei centrale, soferul unei Dacia Duster poate selecta cu usurinta mai multe moduri de tractiune al vehiculului.
Dacia Duster ofera locuri confortabile pentru 5 adulti. Modelul asigura ocupantilor acelasi nivel de spatiu interior ca Dacia Logan berlina. Capacitatea portbagajului modelului Dacia Duster este fara concurenta tinând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. In functie de versiune, portbagajul ofera pâna la 475 dm³ ISO.
In cazul în care bancheta spate este rabatata iar sezutul acesteia este basculat, Dacia Duster ofera un volum de încarcare impresionant care poate depasi 1 600 dm³ ISO (în functie de versiune).
Motorizarile Dacia Duster va fi disponibil, în versiunile 4X2 si 4X4, cu o motorizare pe benzina - 1.6 16v 110 CP precum si cu doua motoare diesel - 1.5 dCi de 85 CP si 1.5 dCi de 105 CP, prezente deja pe numeroase vehicule din gama Renault.Cu aceste motoare producatorul sustine ca Duster va afisa un consum redus si un bilant ecologic performant având în vedere ca versiunile diesel dCi emit sub 140 g CO2/km în versiunea 4X2 – beneficiind astfel de semnatura Dacia eco² - si mai putin de 150 g CO2/km în versiunea 4X4.
In planul sigurantei pasive, Dacia Duster beneficiaza, în versiunea de serie, de doua airbag-uri frontale (în functie de piata) si de centuri de siguranta în 3 puncte cu limitator de efort pentru locurile din fata. In functie de versiune sunt disponibile doua airbag-uri laterale cap/torace pentru locurile din fata. Acestea asigura o protectie suplimentara pentru ocupanti în cazul unui soc lateral.
Sistemele de pretensionare pirotehnica pentru locurile din fata (în functie de versiune) îmbogatesc dispozitivul de retinere al Dacia Duster, asigurând o mentinere optima a toracelui si, în caz de soc frontal, limitând deplasarea corpului catre înainte.
Dacia Duster a fost lansata în primavara anului 2010 în Europa, în Turcia si în Maghreb (Algeria si Maroc). Modelul va completa gama Dacia, aflata în expansiune pe majoritatea acestor piete. Pe lânga cele trei vehicule de persoane pe care le comercializeaza în prezent – Sandero (cu versiunea Stepway), Logan si Logan MCV, Dacia s-a instalat deja si în segmentul vehiculelor utilitare cu modelele Logan VAN si Logan Pick-Up.